Ankara Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediyeleri Vektörle Mücadelede Ortak Yol Haritasını Güncelledi

Ankara Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen dördüncü Vektörle Mücadele Koordinasyon Toplantısı'nda ilçe belediyeleriyle kent genelindeki çalışmalar değerlendirildi. Toplantıda vatandaşların bilinçlendirilmesi, park ve yeşil alanlarda mücadele faaliyetlerinin güçlendirilmesi ile kurumlar arası koordinasyonun artırılmasına yönelik kararlar alındı.

Haz 26, 2026 - 12:23
Ankara Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediyeleri Vektörle Mücadelede Ortak Yol Haritasını Güncelledi

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), insan ve çevre sağlığını korumaya yönelik yürüttüğü vektörle mücadele çalışmalarını ilçe belediyeleriyle koordinasyon içinde sürdürüyor. Bu kapsamda düzenlenen Vektörle Mücadele Koordinasyon Toplantısı'nın dördüncüsü, ABB Encümen Salonu'nda gerçekleştirildi.

Sağlık İşleri Daire Başkanlığı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü koordinasyonunda yapılan toplantıya, ilçe belediyelerinin ilaçlamadan sorumlu birim müdürleri katıldı. Toplantıda ABB Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz, Çevre Sağlığı Şube Müdürü Mustafa Polat ile BelPlas İlaçlama Müdürü İsmail Dane de yer aldı.

Kurumlar Arası İş Birliği Güçlendirilecek

Toplantıda kent genelinde sürdürülen vektörle mücadele çalışmaları kapsamlı şekilde değerlendirilirken, uygulamaların eş güdüm içinde yürütülmesi ve kurumlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesi ele alındı. Ayrıca vatandaşların vektörlerle mücadele konusunda bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetlerin artırılması, parklar ve yeşil alanlardaki ilaçlama çalışmalarının etkinleştirilmesi ile çevre sağlığının korunmasına yönelik uygulamalarda ortak hareket edilmesi yönünde kararlar alındı.

"Halk Sağlığının Korunmasına Büyük Önem Veriyoruz"

ABB Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz, toplantının amacına ilişkin, "Toplantımızın temel amacı, vektörle mücadele konusunda il genelinde bir değerlendirme yapmak ve yürütülen çalışmaları ortak bir anlayışla ele almaktır. Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak halk sağlığının korunmasına büyük önem veriyoruz. Bu süreçte ilçe belediyelerimizle iş birliği içerisinde hareket etmek ve mücadeleyi koordineli şekilde yürütmek büyük önem taşıyor." ifadelerini kullandı.

"Mücadeleyi Daha Etkin ve Koordineli Sürdürmemiz Gerekiyor"

Yağışların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesinin mücadele çalışmalarını etkilediğini belirten Mümtaz Yavuz, "Bu yıl yağışların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesiyle birlikte yüzey sularında ve yeşil alanlarda önemli artış yaşandı. Bu durum vektörlerin üremesi için uygun ortam oluştururken, ilaçlama çalışmalarının etkinliğini de zaman zaman azaltabiliyor. Bu nedenle vatandaşlarımızın parklar, mesire alanları ve diğer yeşil alanları güvenle kullanabilmesi için mücadelemizi daha etkin ve koordineli şekilde sürdürmemiz gerekiyor." dedi.

Yavuz, yaz aylarında vatandaşların parklar ve yeşil alanları daha sağlıklı ve güvenli şekilde kullanabilmesi amacıyla Ankara Büyükşehir Belediyesi ile ilçe belediyelerinin koordinasyon içinde çalışmalarını sürdüreceğini ifade etti.


Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI